reiniging
onderhoud
hoortoestellen

Reiniging en onderhoud onder de aandacht bij elk gesprek in de winkel

Hoe bereikt uw klant de beste hoorbeleving? - nieuws

Gepubliceerd op: vrijdag, juli 8, 2022

Door: Jerry Helmers

Bron:

Uw klant wil gemak en géén gedoe. Zo eenvoudig is het eigenlijk. Als we dat dan koppelen aan een belangrijk thema als reiniging en onderhoud van hoortoestellen, dan is het (reken)sommetje snel gemaakt. Want, als bijvoorbeeld de volumeregelaar van het hoortoestel plotseling niet meer werkt, dan staat de klant bij u in de winkel. Natuurlijk staat u hem/haar met al uw deskundigheid bij, maar zou het niet veel beter zijn als uw klant méér zou uitgaan van het credo: ‘regeren is vooruitzien’?

Wel… daar kunnen wij de klant mee helpen.

En, uiteindelijk helpen we u daar ook mee.

Daarom belangrijke adviesonderwerpen voor een goed gesprek in de winkel: reiniging en onderhoud van hoortoestellen.

Weet uw klant bijvoorbeeld wel dat er veel externe factoren zijn die van invloed zijn op het functioneren van hoortoestellen. Denk aan de wisselende weersinvloeden zoals regen, sneeuw en mist. Vocht en condens zijn ook in ons grillige kikkerlandje aan de orde van de dag. Sterker nog… in 75% van de gevallen is vocht de belangrijkste oorzaak van storingen.

Make up, haarlak, parfum en crèmes… Noem het maar op! Een irritatie of ontsteking in de gehoorgang ontstaat voordat de klant het zich goed en wel realiseert.

Wel… wát kunt u vertellen tegen uw klant?

We hebben 5 gespreksonderwerpen op een rij gezet

  1. Vertel altijd dat het doel van onderhoud en reinigen er op is gericht om bacteriën en schimmels te voorkomen of te verwijderen. Mensen houden namelijk niet van bacteriën en schimmels. Vanzelfsprekend weet u welke producten u daarvoor kunt aanbevelen!
               
  2. Leg uit dat een oorstukje van een hoortoestel écht minimaal één keer per week moet worden gereinigd. Misschien zelfs vaker maar dat is ook enigszins afhankelijk van de aanmaak van cerumen. Doet de klant dit niet, dan is dit vragen om problemen. Maar vertel er wel meteen bij dat dit reinigen feitelijk heel eenvoudig is…
  3. Natuurlijk moet een hoortoestel na het reinigen drogen. Uw klant zal dat begrijpen. Maar… weet uw klant dat daar prachtige elektronische droogboxen of droogbekers voor zijn met droogtabletten en dat deze geschikt zijn voor ieder hoortoestel.
  4. Heb het ook over ‘Het Nieuwe Reinigen’.
    Wij zijn er van overtuigd dat dit de nieuwe standaard gaat worden en dat is maar goed ook, want.. gemak dient de mens.  De technische innovaties hebben namelijk geleid tot hele handzame producten die het reinigen (en het onderhouden) een stuk makkelijker hebben gemaakt.        
  5. Oh ja… we zeiden het al eerder in dit blog: ‘Regeren is vooruitzien’. Want, als u dan tóch een goed gesprek voert met uw klant, heb het dan ook over de producten van Vogel. Deze leveren ook een wezenlijke bijdrage aan het welzijn van de consument: de mens onderhoudt zichzelf!

Wij wensen u veel succes én plezier met dat goede gesprek. Rekent u er maar op dat een nog meer tevreden klant een nóg betere ambassadeur wordt van uw winkel. De leuke paradox: de klant wórdt die ideale ambassadeur terwijl hij/zij veel minder vaak bij in de winkel komt.

Waar een goed adviesgesprek over effectieve reiniging en slim onderhoud al niet toe kan leiden! Juist ja, regeren is vooruitzien! 

Meer hier over weten of n.a.v. dit blog even sparren?

Neem contact met ons op!