receiver cleaner van BB Hearing

Veel mensen die een hoortoestel dragen, vrezen de dag dat deze plotseling niet meer goed werkt. Het steeds minder goed functioneren is overigens een langzaam proces, dat de drager in eerste instantie niet bewust opmerkt, maar dan plotseling toch als een vervelende dagelijkse last ervaart. U weet er als audicien alles van, want u spreekt hier vanzelfsprekend over met uw klanten.

U – als professionele audicien – wéét dat het probleem in de meeste gevallen wordt veroorzaakt door een niet meer goed functionerende luidspreker in het hoortoestel. Dus, de logische vraag is: hoe voorkomt u dat de luidspreker van een hoortoestel niet meer goed werkt?

Wel, ú bent de oplossing!

Als eerste stippen we de belangrijkste oorzaak aan… u raadt het al: het minder goed functioneren van het hoortoestel komt bijna altijd door een opeenhoping van cerumen in de receiver dat zich bevindt tussen het hoortoestel en het oorstukje. De luidspreker (de receiver) versterkt het geluid dat de microfoon ontvangt, maar kan deze niet meer optimaal doorsturen naar het gehoor, met alle gevolgen van dien.

Regeren is vooruitzien

Enerzijds kunnen filter en receiver aan vervanging toe zijn, maar anderzijds moeten we hier vooral ook uitgaan van het credo ‘regeren is vooruitzien’. Want, onmiddellijke vervanging is niet altijd meteen de meest voordelige oplossing.

Sterker nog: laten we proberen te voorkomen dat we te snel over moeten stappen op vervanging. Uw klant zal het met u eens zijn. Die zit immers niet te wachten op een hernieuwde investering in een nieuwe luidspreker. De eerste receiver kan nog onder garantie vallen, maar daarna zal de consument in de meeste gevallen een bedrag moeten betalen voor eventuele volgende receivers. U – als audicien – wil de consument niet op onnodige kosten jagen. U levert liever service!

Dus: voorkom dat de receivers niet meer zijn schoon te krijgen.

Maar hoe dan?

 

 

Preventief onderhoud is het definitieve antwoord

Zo kunt u een druppeltje vloeistof aanbrengen in het luidsprekertje. Kies daarbij altijd voor een hoogwaardig reinigingsmiddel voor de receiver. Het doel? Het oplossen van cerumen in de luidspreker! U laat de vloeistof slechts één minuut inwerken. U verdroogt dan feitelijk het vastzittende oorsmeer, waarna u deze uitzuigt met professionele afzuigapparatuur.

Dat uitzuigen doet u dan bijvoorbeeld met het Ewa X3-service station of met de b-dry pro vacuüm droger. Deze apparatuur is geschikt om te gebruiken met het reinigingsmiddel.

Het flesje met het reinigingsmiddel heeft een handig pipetje, waardoor het doseren van slechts één druppeltje vloeistof in het luidsprekertje kinderspel is.

In veel gevallen is dit dus de oplossing. Daarmee biedt u uw klanten uitstekende service, want het is een handeling in de winkel die niet veel tijd in beslag neemt. Het bespaart uw klant geld. En…. het bespaart u – beste audicien – uiteindelijk veel tijd.

Tot slot een leuke tip: als u bijvoorbeeld contact houdt met úw klanten door middel van het verzenden van een nieuwsbrief, dan kunt u deze service elke keer slim ín die nieuwsbrief onder de aandacht brengen. En dat alles onder het credo: regeren is vooruitzien!

Want, u voorkomt dat u uw klanten onnodig veel kosten maken. En, dat ze altijd het optimale uit het hoortoestel willen halen.

Zeker weten dat de klant dát écht wel wil horen!